Konsument a rynek – marketing w dobie digitalizacji procesów rynkowych
KAR 2009
W 2009 r. mieliśmy okazję organizować konferencję pt. „KONSUMENT A RYNEK – Efekty działań marketingowych”.
W dniach 28-30 czerwca gościliśmy w Iwoniczu blisko 80 przedstawicieli świata nauki. Zarówno poziom merytoryczny obrad jak i organizacji całego przedsięwzięcia, dał nam – organizatorom wiele powodów do satysfakcji. Zebraliśmy sporo przychylnych opinii i pozytywnych recenzji ze strony uczestników konferencji.
Udział w Konferencji wzięli przedstawiciele następujących ośrodków naukowych:
- Akademia Ekonomiczna w Katowicach
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Akademia Leona Koźmińskiego
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
- Ekonomická univerzita v Bratislave
- Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur
- Keele University
- Politechnika Białostocka
- Politechnika Gdańska
- Politechnika Koszalińska
- Politechnika Lubelska
- Politechnika Łódzka
- Politechnika Warszawska
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
- Szkoła Główna Handlowa
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
- Uniwersytet Łódzki
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
- Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
- Uniwersytet Rzeszowski
- Uniwersytet Szczeciński
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
- Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
- Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
W gronie dostojnych gości znaleźli się również:
- dr hab. Aleksander BOBKO prof. UR – Prorektor ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą;
- dr hab. Grzegorz ŚLUSARZ prof. UR, Dziekan Wydziału Ekonomii;
- Paweł Pernal – Burmistrz Gminy Iwonicz Zdrój;
- Stanisław Sroka – Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny firmy Transsystem.
Zakres tematyczny konferencji
Blok I – Uwarunkowania skuteczności marketingu
- Ekonomiczne determinanty skuteczności działań marketingowych
- Innowacje w zarządzaniu marketingiem
- Integracja działań marketingowych
Blok II – Ocena efektów stosowania marketingu
- Metody pomiaru efektów działań marketingowych
- Ocena skuteczności marketingu
- Ocena efektywności marketingu
Rada Programowa Konferencji:
prof. dr hab. Sylwester Makarski, Uniwersytet Rzeszowski – przewodniczący
prof. dr hab. Maria Grzybek, Uniwersytet Rzeszowski
prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
prof. dr hab. Jerzy Kisielnicki, Uniwersytet Warszawski
prof. dr hab. Alicja Kusińska, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
doc. dr hab. Martin Mizla, Uniwersytet w Bratysławie
prof. dr hab. Genowefa Sobczyk, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
prof. dr hab. Aniela Styś, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
prof. dr hab. Jan W. Wiktor, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Komitet organizacyjny
dr Grzegorz Hajduk – przewodniczący
dr Sławomir Dybka
dr Wiesław Szopiński
dr Piotr Cyrek

KAR 2007
Zakres tematyczny konferencji
• Uwarunkowania i efekty lojalności
• Budowanie partnerstwa w biznesie
• Kształtowanie lojalnych postaw w praktyce
• Satysfakcja klientów źródłem lojalności
Rada Programowa Konferencji
prof. dr hab. Sylwester Makarski – Uniwersytet Rzeszowski – przewodniczący
prof. dr hab. Maria Grzybek – Uniwersytet Rzeszowski
prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
prof. dr hab. Alicja Kusińska – Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji
doc. dr hab. Martin Mizla – Uniwersytet w Bratysławie
prof. dr hab. Genowefa Sobczyk – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Stanisław Sroka – Prezes TRANSSYSTEM S.A.
prof. dr hab. Aniela Styś – Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
prof. dr hab. Jan W. Wiktor – Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Komitet organizacyjny
dr Wiesława Kuźniar
dr Grzegorz Hajduk – Sekretarz Konferencji
dr Piotr Cyrek
Miejsce i termin konferencji:
Obiekty sanatorium „DEDAL” w Polańczyku
24-26 czerwca 2007
W dniach 24-26 czerwca 2007 gościliśmy w Polańczyku ponad 80 przedstawicieli 22 ośrodków naukowych oraz innych dostojnych gości zainteresowanych tematyką konferencji. Celem konferencji była prezentacja aktualnych wyników badań nad uwarunkowaniami i przesłankami lojalności oraz organizacyjnymi aspektami kształtowania lojalności. Obrady odbywały się w formie sesji plenarnej, trzech debat i dyskusji panelowych. Trafność wyboru tematyki konferencji potwierdzona została zarówno poprzez szerokie zainteresowanie ze strony świata nauki tą inicjatywą, jak i wysoki poziom merytoryczny obrad w trakcie konferencji, co daje nam – organizatorom – wiele powodów do satysfakcji.
W związku z konferencją zostały wydane dwie publikacje:
Handel Wewnętrzny, numer specjalny, czerwiec 2007, pod redakcją naukową Sylwestra Makarskiego
oraz Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności, pod redakcją Sylwestra Makarskiego, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2007
KAR 2005
Konferencja Naukowa
„KONSUMENT A RYNEK – Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości”
Iwonicz Zdrój,
26-28 czerwiec 2005
Miejsce i termin konferencji:
Sanatorium Uzdrowiskowe WISŁA IWOPOL
26-28 czerwca 2005
Iwonicz Zdrój, ul. Ks. J. Rąba 24
Rada Programowa Konferencji
prof. dr hab. Sylwester Makarski,
Uniwersytet Rzeszowski – przewodniczący
prof. dr hab. Maria Grzybek
Uniwersytet Rzeszowski
prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
prof. dr hab. Mirosław Łaguna
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
doc. dr hab. Martin Mizla
Uniwersytet w Bratysławie
prof. Małgorzata Niepokulczycka
prezes Rady Krajowej Federacji Konsumentów
prof. dr hab. Genowefa Sobczyk
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Komitet organizacyjny
prof. dr hab. Sylwester Makarski – przewodniczący
dr Bogdan Wierzbiński
dr Piotr Cyrek
dr Grzegorz Hajduk – sekretarz
Zakres tematyczny konferencji
Jakość w koncepcji marketingu-mix
Jakość narzędziem walki o konsumenta
Jakość przesłanką decyzji nabywców
W dniach 26-28 czerwca 2005 gościliśmy w Iwoniczu Zdroju ponad 80 przedstawicieli świata nauki oraz innych dostojnych gości zainteresowanych tematyką konferencji, jak również reprezentantów najważniejszych regionalnych mediów. Zarówno poziom merytoryczny obrad jak i organizacji całego przedsięwzięcia, dało nam – organizatorom wiele powodów do satysfakcji.